of Annual Dinner~

Love & Kisses ✿ sha

I won The Most Glamorous Female Of The Night oke!
And the winner gets 'something' sponsored by The Puteri Pacific Hotel.

'another honeymoon perhaps?
*wink wink*


oh, ini adalah cerita tentang Annual Dinner company aku beberapa minggu lepas.

Sangat lambat baru dicerita di sini kerana sehari selepas tu, Ciki pergi meninggalkan aku buat selamanya... jadi mood untuk bersuka-ria lansung tak ada.

Memang dah lupa pun.
And rasa macam tanak ingat lansung sebab akan buat aku sedeh.

Tapi tadi bila the coordinator bagi voucher tu teringat balik semuanya. So, baru la nak tulis di sini.
...

It was a wonderful night.
And the theme was Malam Nostalgia, held at Persada Johor, dan juga sempena Ulangtahun ke-50 Sime Darby Engineering di sini.

Event starts at 7.45 but since I was one of the AJK, terpaksa la ada di sana dalam pukul 4 lebih tu untuk bersiap. I wore a purple kebaya yang aku pakai time my sis's wedding aritu. Tak prepare apepun. Ingat nak pakai selipar je sebab kaki aku kan terseliuh so lansung tak boleh pakai heels. Tapi last minute pegi carik platforms sebab macam orang ulu lak pakai kebaya ngan selipar.

Encik Hubby plak suruh pakai kebaya Nyonya yang kaler pink tu tapi aku rasa cam seksi sangat so tak jadik la. Dia sibuk-sibuk la datang jauh2 mau ngantar ke sana padahal aku bole je pegi dengan kekwn lain.

Tengah bersiap tetiba carik contact lens selongkar satu rumah tak jumpa. Mana ntah aku letak.

Aku ni dah la rabun. Takkan nak pakai spek plak kan.
So, on the way tu singgah kat Focus Point carik lens.
Tetiba stok plak takde sebab power aku tinggi sangat.

Gile kentang!

Aku cakap, apa-apa jenis pun takpe la asalkan lens.
Sebab selalunya aku memang pakai kaler Misty Grey tu je sebab it's the only one yang sesuai dengan aku.

Salesgirl tu dok carik2, nasib baik ada tinggal satu tapi ni yang normal punya la takde kaler. Lantak la kan asalkan aku bole tengok orang.

Then, dekat pukul 6 tu baru aku pegi Pan Pacific utk makeup.
Kira orang paling last sampai la sebab yang lain semua dah siap.
Ada yang pakai sari, cheongsam, ada yang pakai mini skirt, black tie, dress, etc etc, aku je yang pakai kebaya tak bergosok sebab sibuk carik contact lens ;p

Time mekap tu aku dah siap2 cakap takmo rambut sanggul tinggi, nak yang biasa2 je tapi diorang nak jugak la letak sanggul, earrings ngan rantai bagai. Macam kereta berhias dah aku rasa.

Then, around pukul 8, event start.
Streaming of oldies photo slides.
8-courses of Chinese food.
And hundreds of lucky draw to be won.

Memang time tu aku harap sangat dapat lucky draw sebab tiap meja at least sorang akan dapat. Tapi malangnya tak dapat ponnn.

Since it was a short notice event, cuma dapat Diddy AF as the performer. Last year it was Nasha Aziz, Adibah Noor, Salleh Yaacob ngan sorang DJ (ntah, tak ingat nama).


This is me with kak Liza.
Tak banyak gambar sebab tak dapat lagi yang official.

Ingatkan nak balik awal sebab Hubby dah tunggu kat luar. Tapi my frens ajak tunggu kejap sebab event pun dah nak abih and nak sessi gambar2 lak. So aku pun tunggu la sambil nyambung makan.

Tengah makan tu diorang announce the Female and Male of the night. Aku cam buat tatau je sebab kompem la orang lain yang dapat sebab ramai btul yang sangat vouge that night. Staff i 1500 orang you!

Tup, tup the emcee said, her name starts with F.
And she's from HR department.
Kekawan aku dah bising2 dah.

When he announced that The Most Glamorous Female of The Night adalah aku, fuh~ tergamam jap.

Dah la tengah sibuk kunyah makanan time tu.
Jalan naik atas stage dengan bersopan-santun sebab kain ketat meleret kan.

hiks.

Ngan kaki agak tempang lagi sebab terseliuh tu.
Sampai2 je terus kena buat ucapan.
Berterabur dah sume ayat aku.

But then, it was truly night to be remembered...
Keluar dari hall dapat gelaran Miss Universe jap.
It was kinda weird to be the centre of attention.
Macam selalunya kan orang tak tengok sangat, then bila tiba2 kita lalu and orang itu ini sibuk2 nak amik gambar, rasa macam, haih peliknyeh.

Terasa glemer jap.

The next day, we went to Mlk sebab nak carik ubat Ciki.
The day after that, Ciki passed away...
he left me forever...
and he took a part of me together...

Macam sangat sedehlah kalau ingat balik.
Sunyi betul...
Agaknya, inilah hidup.
You'll get some, you'll lose some.

humm.

10 comments:

ShalinzZ85 said...

walla~~rejeki nak kawen kan.who knows??hehehe.congrats dear

Cik Belle said...

rezeki nak kawen tuh org kate. ngee

k|ree said...

betul2..bila dapat sesuatu, rupanya, ada benda yang nak hilang...nak tengok gambar full...jgn lupa letak ye...

Haliza Haron said...

awk lawa nyer.. jgn lupe letak pic byk² bile da dpt yg official :)

sha said...

SHAZLINZZ85/CIK BELLE :
tu la... rezeki nak kawin gaknye. bagus jugak. rumah kat jb honeymoon pun kat jb. pastu jln2 kat cs ek. ahaks

KIREE :
gambar full diorg belum bg lagi la k|ree. nanti bila dah dapat, kite tepek kat sini ;p

HALIZA :
thanks liza ^-^ aa nape lama tak updet blog nih. bizi sgt tu yeh

Haliza Haron said...

sy merajuk sendirik.. huhu..
tade mood nk update sbb byk yg sy tak dpt nk buat ape yg sy nk utk majlis sy T__T.

tp sy tak pnah missed singgah blog awk & kwn² yg lain. hehe..

sha said...

HALIZA :
ala same la kiter... baju nikah yg dah siap tu rasa cam nak campak je kat tepi. tapi nak buat camne kan... tak mungkin la dpt yg perfect 100%

PUAN THALHA : said...

fushia, awak memang cantek! tahniah. rejeki pengantin baru katanya. hihi

Wife and Her Daily Notes said...

"You'll get some, you'll lose some."

macam kehidupan berkahwin jugak...

kita kawen mungkin dapat lelaki yg kita idamkan@yang kita cintai..

Tapi kita akan hilang segala "batasan" yg kita ada selama ini.

akhir kata: kawen itu bukan mudah...ianya bermula dgn pengorbanan...

sha said...

THALHAZLIN :
ahaks. thanks thalha. rezeki pengantin baru ek ;p

AYU :
memang btul sgt2 tu ayu. nak kawin tu pun dah susah jalan dia, lepas kawin lagi la byk cabaran dia, kan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review