oh my~

Love & Kisses ✿ sha
Tadi, tengah aku dok distribute invitation cards to some of my officemate, my boss said, "Agaknya macam mana la si F ni bila dah kawin. Mesti gelak-gelak senyum je kan. Hubby dia marah pun nanti dia sengih2 mesti tak jadi marah. Sepanjang keje dengan dia ni tak pernah la nampak F marah yang betul2 marah...

Pastu sume pun pakat gelak beramai2 sambil nyambung gosip.

hak ptuihh!!
Memang la aku takde marah-marah pun.
I am a well-mannered person.
Takde pasal nak marah-marah kalau tak bersebab macam some of my colleagues yang suka maki membabi-buta tuh. If I treat u good, u'll have to do the same in return.

'btul tak?

Kang tak pasal-pasal dicop macam orang keje kerajaan.
Sorry to say tapi pengalaman aku berurusan dgn ramai org kerajaan ni memang sangat buruk. Especiallynya dengan SOCSO/EPF and kat klinik kerajaan tu.

ko sengih la cemana pun dgn nurse kat situ ada dia tengking2 ko balik.

Macam yang aku lalui time HIV test aritu.
Memang gile malu laa.
oke, that's another story.

Pastu aku macam tak sampai hati nak marah-marah sebab aku ni kan sangat kesian kat orang. Sebab kat sini kebanyakkan staff bekerja di site. Diorang dah la keje bawah terik matahari pastu datang kat HR, kena marah pulak.

Kan sangat kesian.

Sebab tu aku kalau boleh, time kerja mesti nak sengih-sengih je.
And bertoleransi.
So takde la orang nak mengamuk-ngamuk, kan.

Tapi, kat luar je la.
Kat sini akan terus bercerita.
coz my pen is a lot sharper than my tongue...

'kan aku selalu condemn kat blog tiap kali ada benda buruk jadi ^-^

Contohnya macam printing vendor kat Tmn Universiti tu.
of course akan terus memburuk-burukkan dia dengan dasat sebab dia layan customer mcm tu.

hiks.

Oh by the way, my Yaasin wording dah siap tampal!
ye, hasil usaha encik Hubby ngan kekwn my mum.

Hubby malam2 nak plak la dia tolong tampal wording tu.
But to tell you the truth, I'd rather do everything myself sebab aku nak benda tu cantik and menepati spesifikasi aku sebab lelaki ni biasanya nak buat benda2 artistic macam ni mana nak pandai sangat kan. Ada kang dia main tampal je senget-benget benda tu nanti sebab nak cepat.

Tapi sebab kudrat tak mencukupi, and dia pun kesian tengok aku tak cukup kaki+tangan nak potong+tampal semua, maka telah mengoffer diri untuk menolong.

Tapi sambil dia tampal tu mata aku dok sibuk tengok takut dia salah buat. Pastu sebab aku dok perati je, makin la dia sajer2 buat salah. Geram mek.

Kalau ikutkan, aku memang nak tempah Yaasin tu siap dengan wording skali. Harga dia pun tak banyak beza. But as I said before, aku dah kesuntukan masa. And kalau nak cetak muka depan tu kena awal-awal dulu. And tadi baru terfikir, nape la aku tak order sticker, kan lagi senang.

haih. nyesal pulak tak buat awal-awal dulu.

Takpelah... dah siap pun nih.
Aku pun dah tak kuasa nak demanding sangat.
The bridezilla in me dah hilang gi mana ntah.



And TQ tag dah siap design!
Tinggal print sajer, and gunting-gunting, and tampal.
haih. macam byk lagi je tu.

And I haven't meet up with the photographer yet!
Belum duduk discuss, belum bertentang mata, belum finalized itu ini lagi.

Tak sempat oke.

uwaaa!!!

4 comments:

mama affan said...

fuchsia..suka na tgk da banyak yg setel..x sbr nak tggu hari beso..apa2 pun take care okeh..

Anonymous said...

waaa..cam grand nih.wajib datang nih. btw fuschia, card da dpt! beso..canteekk!!

tp my uncle wat kenduri la kat srmban. so kne tol2 manage mase nih, nak kejar kenduri u, my fren kt mrsm dlu, n my uncle nye kenduri. fuhhh... doakan fara smp umah u tau!

ShalinzZ85 said...

wah wah wah
shalin pulak yang teruja
tapi best la awak sbb ramai yang nak tolong
shalin takder sape pun nak tolong
he he he
selamat membuat persiapan..wahhh..

PUAN THALHA : said...

haha. air yang tenang jangan di sangka tak ada buaya kan fushia! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review