Ciki tersayang... in memory T_T

Love & Kisses ✿ sha
The saddest day of my life.
I lost Ciki, my pet iguana...

The bestfriend that I've ever had in my entire life!

Rindunya hati ini Ya Allah...
Engkau sahaja yang Maha Mengetahui...


I cried like mad sejak tau dia mati tadi pagi.
A lots of sad things happenned in my entire life tapi aku tak pernah sedih begini teruk.

This is worse.
Much much worse.

I can't breath.
Macam ada rasa tersekat di kerongkong.
...

I'm sorry that I can't be a good guardian for you.
I'm sorry that you have to suffer like this...


Ya Allah... berilah aku kekuatan Ya Allah...

Ya Allah, Engkau mungkin menarik satu cinta dalam diri ini..... satu cinta yang tak ternilai olehku..... tapi Engkau telah beri berpuluh-puluh kasih sayang yang aku syukuri Ya Allah... Sesungguhnya setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya yang tersembunyi...


Waktu aku menaip ni teringat pada dia kerana selalunya dia akan sibuk-sibuk kacau duduk atas keyboard ni sebab it is his most favourite place...

Tiap malam dia akan tido dengan aku.
And tiap pagi, dia wajah pertama yang aku nampak.....

Waktu kami memilih untuk duduk di mana lepas kahwin nanti pun kami fikirkan dia. Kami pilih duduk di apartment ni pun sebab takut kalau duduk rumah biasa nanti ada kucing kacau.

And dia sangat suka makan megi yang aku masak.
And biskut Jacobs Weetmeal...
Kelam-kabut dia datang kat aku kalau dia nampak aku makan benda tu.

And now I couldn't even bear to look at his photos.
I will definitely broke down and cry!

Sesungguhnya aku sangat-sangat rindu padanya...
He has been there as long as I can remember.
Thru thick and thin...
Thank you dear for those 4 wonderful years...
I miss u so much Ciki!... T_T

Ya Allah... berikanlah aku kekuatan Ya Allah...

4 comments:

Noha said...

kakak,takpe kakak..dia mesti suka ada tuan macam kakak selama ni..nanti carilah yang lain kalau mau,yang baru memang tak kan sama dengan yang lama,tapi boleh jadi peneman kan?

k|ree said...

sedih nye dengar..orang yg bise teman kita...tiba2 dah takde kan...sabar ye...:)

sha said...

NOHA :
humm thanks noha.. agaknya dia kecik ati sebab akak dah ada kawan baru skarang ni kot..


K|REE :
mmg sedih k|ree. sedih sangat2.....

Sabsabby said...

Hey dear..i know how u feel...when i lost my 13 years old cat pun i was just like you...

but my mother reminded me...animals tak suffer after they die..not like us...and the best part is...they will come back as our saksi in the judgement day...and all the good things that u have done to ciki...will increase your pahala..inshaAllah..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review