baby blender, anyone?

Love & Kisses ✿ sha

Emir slalu nengok camni kalau aku tengah sibuk borak ngan dia dlm kete nak balik keje tu.
macam, apehal la omak aku dok bebel ni kan.
Tapi memang excited la aku nak gomol dia kalau tgh buat muka comel camni.
Macam dah besar je.

And since he's officially 5 mths 3 weeks old now, omak adalah sangat excited juger nak start bagi dia makan. Patutnya nak bagi time umur dia 6 bln tapi ai adalah sgt tak sabo hokey. Dah berapa hari ni aku dok pikir pasal makanan dia so tadi dgn gigih aku beli sebijik pisang kat cafe opis sebab kalau kat luar kena beli sesisir kang sapa pulak nak abihkan. Balik ni adalah operasi lenyek2 pisang nak sumbat dlm mulut budak tecik.

haha.


and aku adalah veri kemaruk ngan benda ni juger.
Philips Avent : Steamer & Blender

Berpuluh2 review dah aku baca, ada pros and cons tapi mostly mmg best la.
Keburukkan adalah : takleh buat grind beras, grains or benda2 yg keras cam ice cubes tu.
Takpela sebab aku ada blender lain so yg tu bole buat blend beras or oat ke hapa yg lain-lain tu.

And agak kecil so takleh nak blend benda2 dlm big amount.
Tapi tak kesahla sebab bukan susah pun nak guna so bila Emir nak mkn nanti baru masak.
lagi fresh ha.

Aku sangat suka sebab boleh steam and blend dlm satu masa.
Aku kan suka hangitkan barang kat periuk, so takde la risiko hangit steamer aku ni kan.

Tapi aku risau je kalau Emir takmo makan puree.
Kalau dia nak beras perang or oatmeal je kang tak ke naya?
Mahal hokey benda alah ni.
Paling murah aku jumpa adalah RM351.20.
hum hum.

Tapi gaknya sebab aku memang nak benda ni kan so segala kebaikkan je la yg aku nampak.
Lebih excited bila baca kat blog Crystalmerah & Mellomouse ni.

Hubby bagi green light sebab dia cakap as long as benda tu guna, boleh je beli.
so sebab sponser dah bagi persetujuan, lagi la aku nak beli kan.
Tapi my fren ckp, better beli food processor sebab nanti bila baby dah tak mkn puree, kita pun bole guna gak buat masak.

tu la... tapi aku suka sebab dia kecik and boleh angkut balik kg anytime.
so, ntah ye?

video penggunaan adalah seperti di bawah :

7 comments:

harzharun said...

eh emir...boleh x jgn buat muka g2...bukan omak je geram, aunty pong geram nak gomol tau!!!..

:D

Lieya said...

Pakai blender biasa takleh ehh.. heeeeee

monstorious wife said...

Aku pakai periuk biasa tu, pastu asik keje hangit je bubur aku. Emak feeling2 tgk fb masa masak bubur merasa hangit.
Aku blend pakai blender philip jugak tp blender biasa jek. Tapi leceh, baik ko menggunakan benda2 yg senang jek..

sha said...

HARZHARUN :
best tau harz gomol dia sbb dia tak nangih pun. ada budak kan rimas kalo kena gomol gitu tapi dia releks je ha ;p


LIEYA :
kalau guna blender biasa takleh nak puree smooth gitu lieya. pastu kena beli steamer lain pulak. tapi kalo combine beli 2 brg tu pun tak le semahal benda alah ni. haih. tu yg tgh pikir2 lagik nih lieya


MONSTORIOUS WIFE :
tu la pasalnya. tapi cam mahal sgt pulak nak melabur beli benda mahal gitu. anak ko mkn puree tak ilot? sayur2 buah2 tu ko steam tak?

monstorious wife said...

mula2 bagi jugak puree. Lama2 aku rebus sekali dengan bubur nasik je. Lgpon skrg ni dia dah makan banyak. So masak sekali pagi tu untuk makan pagi n petang.

Queene said...

yes, i agree mmg worth beli...excited sgt buat puree...

bilsbilsbils said...

Hi, boleh share tak mana u beli blender tu? Tq

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review