Emir Danish & Tragedi

Love & Kisses ✿ sha

'nampak tak?

ye, itu adalah kaki Emir Danish.
tuan punya kaki tgh sibuk nenen so mommy dapat tangkap gambar kaki je la sebagai bukti 1st time Emir ke Johnny's JJ Tebrau.

and that's the day before Hubby went to offshore.
25/3/2011 kalau tak silap.

so, setelah ada si kecik ni jangan harapla dapat bercandlelight dinner bagai ye.
harus la sorang makan, sorang lagi ke hulu ke hilir mendodoi si anak.
dah la anak aku ni spesis suka menjerit menerajang.
harus terbalik kuah steamboat atas meja tu kalau dok memangku dia time makan.
terus jadi Emir perisa tomyam.

and takmo diletak dlm stroller yang tak bergerak pulak tu.
harus terkeluar anak tekak dia menjerit.
sebab tak nampak pemandangan gaknya.

So sementara aku bersteamboat, encik Hubby bawak la Emir jalan2 kat luar tu.
Pastu time turn Hubby makan, aku nenenkan si kecik ni.
Maka dapatla amik gambar seperti di atas.

oh, and telah berlaku tragedi time nak balik tu ye.
Keluar dari JJ, jalan2 ke kereta, start enjin, and tup tup, 'eh nape tanak hidup?

pukul 10.30 malam pulak tu.
dan la ngan mengangkut budak kecik ni ha.
sudahhhhh.

takkan nak tow kereta ngan aku ngan si kecik ni mengiringi.
dah la flight hubby besoknya tu.
so kalau hantar ke bengkel pun, takkan besoknya aku yang kena nguruskan semuanya kan?
gile saspen.

so Hubby called his fren, Jay, and ingat nak try guna jumper dulu.
Hopefully battery problem la so that aku takyah nak risau2 kemudian hari time Hubby takde kang.

About half an hour later, Jay pun sampai...
Try guna jumper tapi tanak hidup jugak.

adoi ai. nape la time2 gini dia buat hal pulak...
Tapi elok la time gini daripada time Hubby dah pegi kang baru dia buat hal lagi la naya aku kan.

so diorang saspek benda lain yang problem.
so tinggal la kete kat situ and Jay hantar kitorang balik...

Masuk dalam kete Jay, aku punya la nak gelak sakan.
kau tau lagu apa dia dengar?
keroncong hokeyyyy!
muka rock kapak tapi dengar lagu keroncong.
sangat tak sesuwaiii!!
mana la hubby aku dapat bespren yang sehati sejiwa ngan dia nihh?
wahahahahaha.
tak cukup tanah aku gelak.
tapi dalam hati je la.
sepanjang jalan balik ke PG tu aku dok tersengih yg dasat padahalnya tak pikir pulak kete yang rosak tinggal kat JJ tuh.
haha.

Aku pun jiwa klasik jugak tapi takde la sampai tahap nak dengar lagu keroncong ni wei.
Seriesly ni second time aku jumpa laki muka ganas yang suka lagu keroncong.
1st is my hubby and 2nd is Jay.
how on earth that they met each other la kan.
gile kelakar.

And then, besok paginya patut Hubby bertolak ke KB tapi tukar flight petang sebab nak nguruskan kereta dulu.

And ingatkan starter problem ke hapa tapi rupanya memang btul battery problem.
Sebabnya sejak beli dulu mati2 ingatkan kete ni guna bateri kering so telah mengabaikan je selama ni. Rupanya bateri basah ha.

sangat2 bersyukur benda ni jadik time Hubby still kat sini.
dah la aku ni kuat berjalan.
dibuatnya benda ni jadik time aku tgh bersoping ngan Danish tak ke naya.
harus aku call tok Abah yg duduk 90 km away utk dtg membantu.
hehe.

1 comments:

harzharun said...

omak emir!..
aku pun br je kne insiden kete x hidup sbb bateri kong...

lastwik, hubby outstation...awal2 lg aku dah wat stok makanan kat umah...sbb mmg malas kuar sorang2..so, 4 hari tu kete x gerak la..then, pas hubby balik, kami blk kg..kat kelate...4 hari lg...

ahad, pg2, aku dah kelaparan sbb mlm sblm tu mkn dlm kul 7pm g2...so, aku jln kaki je la nak gi beli breakfas...sekali kedai makcik tu tutup...aku pun blk je klinik dgn jln kaki jugak...wat la keje lu sbb patient dah ramai..kul 11am, xtahan sgt kebulur dah...aku blik umah jln kaki, konon nak gi beli makanan la..start kete, x idup!!!...maka kebulur la aku seharian sampai petang...seb bek dlm peti sejuk ada fries..aku gorang fries semangkuk besar sbgai alas perut tunggu hubby balik ptg tu..haruuu!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review