Majlis Merisik

Love & Kisses ✿ sha
once upon a time, in a bright sunny Sunday,
on the 5th of April 2009,
it is our Merisik Day.
...


Actually kalau ikutkan, kami nak terus bertunang je, tak payah nak merisik-risik ni.
Tapi nenek dan mak si dia beria-ia la mau mengikut adat, mau merisik semuanya, jadi ikutkan je la.

Pagi-pagi pukul 7 kami dah start masak.
We cooked rendang daging, kacang panjang goreng pedas, ayam goreng rempah, sambal belacan, daging masak gulai, udang sambal, ikan goreng, etc etc.

Memang sangat penatlah.
Dah la semalamnya sehari suntuk mengemas rumah.
hem hem.
but I'm hepi... I truly am ^-^


Angah and Boy couldn't make it since both of them are working in KL and Bintulu.
Tak sempat pun mau balik minggu tu.
Jadinya, cuma aku, Mak, Abah and Faiz je la kat umah.

Ikut perancangan, his family from BP akan sampai ke rumah kami pada pukul 11 pagi. Tapi, bila dah kumpul ramai-ramai kan banyak ragamnya, jadi last-last, lepas Zohor la baru sampai ke sini.

Total of 12 person from his side.
Semuanya berbaju kuning sebab baju yang aku pilih untuk jadi hantaran merisik tu warna kuning.

I wore a brown-colored kurung Kedah with a tube matching with a dark brown long skirt.

Aku memang terlupa abis nak amik gambar.
Sekeping pun takde nih.
Geram betul.
But he said I look totally beautiful on that day.
*wink wink*

Gambar cincin pun tak sempatlah mau diletak di sini.
nanti-nantilah ya.
...

Lepas salam-salam, aku terus ke dapur buat air.
Maklum la takde orang lain kat umah kan.
Time aku sibuk kat dapur, diorang dok citer pasal benda lain.
Bila aku tengah tuang air, boleh plak la abang ipar dia tu start citer pasal hajat datang plak.

haish.

kot ye pun tunggu la aku masuk bilik dulu, kan.
malu btul 'lah.
sampai merah-merah dah muka nih.

Then, dah siap hidang air, aku terus masuk bilik.
Dalam 10 minit camtu mak panggil suruh keluar sebab mak dia mau sarung cincin.
Dia menitiskan air mata waktu menyarungkan cincin kat jari aku.
Aku lihat dia mengesat air mata sambil berpesan untuk jaga hubungan kami baik-baik dan semoga kami kekal bahagia...
.
.
.

this time, it came with the feeling of content, and joyful.
and this time, it is you.


gosh... it is truly YOU!

thank you dear.
for the beautiful ring.
and the beautiful love that you gave me...

11 days to go, and I'm gonna be your fiancee... officially!

whoaa!

0 comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review