Loose pack for set bersalin?

Love & Kisses ✿ sha
Kerap juga para ibu bertanya, ‘Set bersalin mana yang paling bagus?’
‘Antara set bersalin XXX dan YYY, yang mana yang paling ok?’
dan macam-macam lagi soalan berkenaan set bersalin.

Maka di sini saya listkan satu lagi set bersalin pilihan ramai, bestseller di CHARMS & COLORS, gabungan loose pack NR (Nona Roguy), Tanamera, Shaklee & Amway dengan harga promosi cuma RM430 (normal RM544.50) + FREE DELIVERY + FREE GIFT


Yang ini memang betul-betul bestseller kami dan tahun ini sahaja ada seorang customer yg telah membeli 3 set bersalin CharmsExtavia untuk ketiga-tiga anaknya. haa bila dah cuba memang nak lagi :)

SET BERSALIN CharmsExtavia :

  • Amway Baby Oil / Tanamera Kidz Spot Oil,
  • Bengkung Tanamera (53cm) / Bengkung NR (50cm) / Bengkung Tali (46cm),
  • NR Minyak Berubat Herba (120 ml),
  • NR Minyak Herbanika (130 ml),
  • NR Pil Phytonatal (90 biji),
  • NR Serbuk Barut Herbanika 150g / Krim Barut 60g,
  • NR Akar Herbanika (15 pek) / Shaklee Ostematrix,
  • Shaklee Vitalea,
  • Tanamera Brown Soap / Green Soap,
  • Tanamera Herbal Bath / Feminine Herbal Wash / Barra Gel NR,
  • Tanamera Minyak Kelapa Dara (VCO)

Ada juga yang bertanya, takpe ke guna campur-campur macam ni?

Actually campur-campur tiada masalah, sekiranya ia bukan dari jenis yang sama.

Jamu boleh dimakan dengan vitamin/supplement tetapi jamu tidak boleh dimakan sekali dengan jamu/herba dari brand lain. Vice versa. Sama juga, vitamin/supplement tidak boleh dimakan sekali dengan vitamin/supplement dari brand lain.

Contohnya, utk dalaman, jangan sesekali mkn Vitalea Shaklee serentak dengan multivitamin brand lain. Dan jangan makan Phytonatal dengan jamu brand lain. Ditakuti OVERDOSE.

Disebabkan itu, cara sebaik-baik utk consume item di dalam set ini ialah seperti berikut :
  • Untuk 3 hari pertama, makan 1 biji Vitalea setiap pagi selepas makan. Makan Ostematrix max 3 biji sehari selepas makan malam.
  • Jangan makan Vitalea & Ostematrix serentak kerana kalsium mengurangkan penyerapan iron yang terdapat di dalam Vitalea.
  • Selepas 3 hari, boleh start mkn Phytonatal sebanyak 2-3 biji. Sekiranya baby tidak kuning, boleh continue makan Phytonatal setiap hari. Sekiranya baby kuning, stop dahulu. Tetapi Vitalea & Ostematrix (kalsium) boleh dimakan setiap hari walaupun baby mengalami masalah kuning kerana ia juga tidak memberi effect kpd baby. Ia juga sangat baik untuk menambah tenaga, mengelakkan kejang otot, mengelakkan sembelit dan meningkatkan pengeluaran susu ibu.
Sekiranya memilih Akar Herbanika instead of Ostematrix, juga sangat bagus untuk ibu kena air akar menyegarkan urat saraf, mengurangkan air yang berlebihan (water retention), membantu pengeluaran susu yang baik dan pekat, melawaskan pembuangan air kecil, membantu memecahkan lemak yang degil, mengatasi keletihan, membantu mengatasi masalah sendi seperti gout, reumatisme, arteritis, sakit-sakit sendi dan pelbagai khasiat lain.

Untuk kegunaan luaran juga tiada masalah utk mengambil pelbagai produk tapi secara berpada-padalah. Jangan pulak untuk krim barut, campur krim barut NR dan Amway dlm satu bekas untuk sapu pd perut, kan.

Dan kedua-dua Myk Berubat Herba dan Amway Baby Oil di dalam set ini boleh digunakan sebagai minyak bayi. Ada juga yang mahu lebih jimat, jadi cuma memilih salah satu antara keduanya. Myk Berubat Herba memang sangat banyak kegunaan lain. Selain untuk bayi, ia juga boleh digunakan oleh satu family. Lagipun minyak bayi tak rugi beli banyak-banyak sebab ia pasti digunakan. Boleh letakkan satu botol di babysitter dan satu lagi utk kegunaan di rumah.

Saya masukkan kedua-duanya di dalam set ini kerana kedua-duanya bestseller kami dan ramai membeli Myk Berubat Herba untuk mempercepatkan luka episiotomi ibu sembuh, mengurangkan ngilu di bhgn jahitan dan sebagai myk urut bayi dan kanak-kanak. Amway Baby Oil pula memang khusus untuk bayi, mengelakkan kembung, dengan bau lebih harum naturally dan digunakan sebagai myk urut bayi setiap hari. 

So dah tau kan apa jawapan saya jika ditanya yang mana satu set bersalin pilihan saya utk berpantang? sudah tentulah set bersalin CharmsExtavia! 11 produk gabungan antara NR (Nona Roguy), Tanamera, Shaklee & Amway dengan harga promosi cuma RM430 (normal RM544.50) + FREE DELIVERY + FREE GIFT.

Best dan berbaloi-baloi :)
  
--------------------------

Order & Enquiries :Email : charmsandcolors@yahoo.com
FB : CHARMSandCOLORS
SMS/WhatsApp : 019 6555700 (Fasha)
Website : charmsandcolors.blogspot.com
Shaklee ID : 888941

0 comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review