Emir Danish @ 2 years 7 mths old

Love & Kisses ✿ sha


at 2 years 5 months, dah pandai linkkan huruf dangan perkataan.
contohnya A utk apa?
'Abangggg
'Adikkk

I untuk apa?
'Ibuuuu

pandai baca A to Z when he was 2 years 2 months old.
and start semalam aku perasan dia tegur aku bawak kete laju time nak pegi opis. he said, 'mammaaa jangan bawak laju2 laa. nanish jatuh niii..
comel je kan budak 2 thn tegur omak.
sejak bila ntah pandai sound2 orang ni kan.

kelmarin dia dah turun bawah dulu, tunggu kitorang bersiap. papa dia still kat bilik air, aku tengah gosok baju. dari bawah dengar dia jerit, 'papa oo papaaa cepat sikit laaaa..

yes, he's an intelligent kid.
that's some of the good advantage of sending your kids to nursery instead of babysitter.

tapi sgt kesian je sebab macam selalu diabaikan sbb perhatian mmg of course more to Aaira.
but Danish mmg pandai bawak diri.
malam2 bila Aaira dah tidur, and aku peluk dia, mesti danish cakap, 'mama, mama pergi bagi susu adik je la.

oh sweet...

maksudnya tak payah la nak susah2 caring2 peluk dia, jaga adik je la.
haha

and Aaira is entering her 9 months in a few days.
dah lepas dua2 tangan okkk budak kecik nih.
tapi belum berjalan lagi la.
tempat feveret ialah dapur.
pantang leka mesti jumpa dia kat dapur.
omak malas nak pasang safety gate.

and with this two kids around, agak senang utk maintain slim.
and I learn to do things faster, eat faster, mandi faster, pendek kata semua serba cepat lah. kang mcm mana nak concentrate mkn kalau sorang sibuk, mama, mama, adik pegi dapur. kang sorang lagi dah sibuk turun naik tangga lompat2. fuh fuh.

I am 49 kg time raya aritu and skrg dah 50 kg balik. but the numbers gets around mcm tu je la takde naik banyak sangat so of cos I'm hepi, kan.

and by the way sempena nak abis raya ni, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya pada semua ya.

hihi. nampak no berzaman tak update blog kan.


1 comments:

harzharun said...

ok...lama aku x nyinggah sini...

uishhh, mmg beza qasyaf dgn danish..qasyaf super duper manja macam org xde adik..kdg aku rasa bg bnyk perhatian pd dia banding qisya..mebe sbb qasyaf duk dgn babysitter kot sebelom ni. dah la bs xde anak, ditatang bagai minyak yg penuh la kot...sampai skang, manja kededek..

eh ye la..qasyaf blom kenal abc..kne hantar taska nih..kalo aku ajar, alih2 dia yg ajar aku balik.

kalo bf qisya, qasyaf akan dtg menyendeng nak isap jugak...haishh..

weh, red velvet x export tganu ke?huuu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

+ road to bliss + Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review